Om Social Influence

Social Influence är den självklara partnern för företag som vill bygga varumärke eller öka försäljningen av sina produkter/tjänster genom att samarbeta med inflytelserika profiler i sociala medier.

Som influencer hjälper vi dig att skala upp din verksamhet och hitta rätt samarbeten för din nisch beroende på vilken typ av företag och produkter/tjänster du önskar arbeta med.

Vår vision är att skapa långsiktighet i varje relation, därför kvalitétssäkrar vi alltid alla samarbeten, så det passar både företag och influencer.

Bakgrund

Social Influence Grundades år 2017 av bröderna Henric och Marcus Eriksson, och är en influencer marketing-byrå.

Tillsammans besitter de över 15 års erfarenhet inom digital marknadsföring och försäljning, samt ett stort intresse för
utvecklingen av allt som rör sociala medier.

Influencer marketing är ett nytt begrepp för många, men konceptet är desto äldre och mer välkänt. Det handlar egentligen om rekommendationsförsäljning. I dagens samhälle är det sociala media-profiler som är de så kallade influencerna (eller påverkarna). De testar, recenserar, och sprider budskap om de produkter eller tjänster som företag erbjuder, vidare till sina följare.

Idén – Hur allt började

Det har varit flera bidragande faktorer, som under årens gång gjort att Social Influence växt fram.

Traditionell marknadsföring är inte lika effektiv som den en gång var, och den största anledningen till det, är den generella reklamtröttheten. Folk idag, är såpass trötta på ”reklamavbrott” i de olika mediekanalerna, att de hellre byter kanal, stänger av ljudet, blockar annonser på internet, än att ta del av reklamen.

Detta ville bröderna förändra. Social Influence’ grundades med syftet att hjälpa företag nå ut till de som faktiskt är intresserade av vad företaget erbjuder, men låta de som ej är intresserade vara.

Varför blev det just influencer marketing?

Jo, för att:

  • Sociala medier är en samlingsplats för folk över hela världen, där alla tänkbara målgrupper finns. (94% av svenskarna använder internet, och 4/5 svenskar använder sociala medier)
  • Marknadsföring via influencer marketing smälter in i influencernas övriga flöde – man slipper ”reklamavbrott”
  • Influencer marketing påverkas inte av Ad-blockers (som annars blockerar Banners, Facebook, YouTube, Pop-ups, m m.)
  • Genom influencer marketing kan rätt målgrupp ”pin-pointas” – vilket gör att man inte betalar för att nå folk som ändå inte är intresserade av företagets produkter eller tjänster
  • Rekommendationsförsäljning. En rekommendation från exempelvis en vän, familjemedlem eller en person man ser upp till, väger tyngre än om företaget går ut med att deras produkter eller tjänster är bra.

Fortsättning följer… så håll utkik efter kommande uppdateringar! 🙂

Tack för att du tog dig tid att läsa om oss! 

Kontakta oss för mer information »

Boka ett informationsmöte/Offertförfrågan »

Registrera dig som influencer »