Bloggnyheter

Social Influencer

1 nov 2018

Du kanske har missat den stora nyheten som finns på vår Bli medlem -sida(?) men oroa dig inte – i det här blogginlägget går vi igenom allt du behöver veta!

Vi har lyssnat på våra medlemmar

Vår medlemsbas har expanderat något enormt under en lång period – och samtidigt som det är FANTASTISKT roligt(!) har vi samtidigt känt att vi behöver göra någon förändring för att kunna fortsätta förse våra medlemmar med kvalitativa samarbeten.

Många av våra medlemmar har uttryckt stort intresse om att få bli ”exklusiva” – där Social Influence sköter alla förfrågningar, förhandling, kontakt, kampanjplanering, rapportering, m.m. – så att de kan fokusera på vad de tycker är roligast och är bäst på, att vara influencers!

Nytt medlemskap – Nya möjligheter

Vi har ändrat, förnyat och utformat ett helt nytt medlemskap för att förbättra din helhetsupplevelse som medlem hos oss. Från och med nu tar vi endast emot nya medlemsansökningar till vår nyutvecklade medlemsform. Är du redan medlem kan du skicka ett mail till info@socialinfluence.se och be att få ansöka om att bli en ’Social-Influencer’!

’Social-Influencer’

Det stämmer – vi har valt att kalla vår nya medlemsform för ’Social-Influencer’!

Under Social Influence uppväxt har vi fått höra många varianter på varumärket, både från influencers och kunder. När vi bestämde oss för att ändra medlemsform, tyckte vi det kändes rätt att även namnge vår förändring! Eftersom Social-Influencer redan fanns på mångas läppar och eftersom namnet både speglar varumärket, men även förklarar rollen, tyckte vi det kändes som ett passande namn!

Fördelarna

Som Social-Influencer behöver du aldrig fundera på hur du ska promota dig själv, vilka företag du ska ta kontakt med, hur du ska handskas med krångliga förhandlingar, vad du behöver skicka för underlag till de olika samarbetspartnerna, vart du ska fakturera, med mera. Vi sköter allt från kontakt med företag, till utbetalning av eventuell ersättning och resultatrapportering gentemot kund.

Vill du veta mer? Skicka ett mail till collabs@socialinfluence.se så tar vi kontakt med dig inom kort!

/ Social Influence

Liknande bloggnyheter

#influencerview med Olle – a.k.a. @olle_e

Vi fortsätter vår blivande tradition med en ny Influencer och en ny #influencerview! På tur står den frilansande fotografen och växtentusiasten Olle Eriksson. Vi presenterar: #Influencerview med: @olle_e   1. Vilken...

Läs inlägg

Social Influence - GDPR

GDPR

Uppdaterade användarvillkor Vi har uppdaterat våra användarvillkor som gäller för alla våra medlemmar, för att anpassa avtalet i enlighet med den nya dataskyddsförordningen, GDPR. De uppdaterade användarvillkoren innehåller bland annat...

Läs inlägg

Fake followers – Oetiskt! Men är det olagligt?

-Köpta följare är ett stort problem inom influencer marketing, men allt för få människor förstår konsekvenserna som medföljer. Att köpa följare eller engagemang (kommentarer/likes/delningar) till din sociala mediekanal, kanske inte...

Läs inlägg

Socialinfluence-Sponsring och Transparens

Sponsring & transparens

En fråga som flera har skickat in till vår mailkorg, och som vi har valt att ta upp i vårt allra första #TITTARFRÅGAN -avsnitt(!) är: Sponsrat inlägg – Hur uppfattas det...

Läs inlägg

#Influencerview med Jessica Ericsson a.k.a. @bynilsgarden

Vilken fin respons vi fått med våra intervjuer, och det är tack vare er, så TACK! Vi fortsätter i vanlig ordning och idag får ni ta del utav våra frågor...

Läs inlägg

Se alla bloggnyheter